~ Like this blog ~..

Followers

Saturday 4 January 2014

Memaknai PERTEMUAN & PERPISAHAN~

Bismillah..Assalamualaikum.. :)

Memulakan pena untuk 'post' bagi tahun 2014 ini dengan moment2 rindu sahabat seperjuangan tika di bangku MAAHAD DARUL QURAN dahulu.. Laman minda ini diterjah dengan pelbagai cerita suka mahupun duka yang telah dikongsi dan diwarnai dengan insan-insan tersayang..

                                

Di dalam hidup ini..banyak orang yang telah datang dan pergi..Allah temukan kita dengan orang-orang yang DIA telah catatkan di Luh MahfuzNya,,

Ada yang melintas dalam segmen yang singkat namun membekas keras di jiwa..
Ada juga yang telah lama berjalan beiringan akan tetapi tidak disedari kehadirannya..
Ada pula yang begitu jauh di mata sedangkan penampakannya melekat di hati..
Dan ada juga yang datang dan pergi begitu sahaja seolah-olah tak pernah ada...

Semua orang yang pernah singgah di dalam hidup kita ini bagaikan kepingan puzzle, yang saling melengkapi antara satu sama lain dan membentuk sebuah gambaran kehidupan.. Maka sudah fitrah, bila wujudnya pertemuan tidak dapat tidak perpisahan pasti menemui kita..

                                

Di mana ada awal,,pasti ada akhir.. Akhir sebuah perjalanan..ia akan menjadi awal bagi perjalanan lainnya.. Sebuah perpisahan, ia akan menjadi awal pertemuan dengan sesuatu yang baru..

Teman... ada saat dimana kita bersama.. dan di satu sisi ada saat kita bersendirian.. Pertemuan ini begitu mengesankan diri ini..dan perpisahan yangterjadi begitu menyedihkan.. Tapi ! hidup ini harus diteruskan.. diri ini harus tetap bergerak dan meraih masa depan..

Sahabat.. bertemu dengan kalian adalah TAKDIR.. menjadi teman seperjuangan kalian adalah PILIHAN.. bersahabat dengan kalian adalah sebuah PELUANG.. & menjadi saudara kalian adalah sebuah KEBAHAGIAAN..

Ya Rabb.. terima kasih atas peluang ini..

                                      

Sungguh,,perpisahan ini mengajar diri ini bahawa tidak ada hubungan yang kekal di dunia ini.. semua yang bersama saat ini pasti suatu saat kelak akan meninggalkan kita..

"Bertemunya kita kerana Allah..maka berpisahnya kita jua kerana Allah.. Ini kerana, Dia telah menyelitkan sebuah perasaan cinta di antara hati-hati kita sehingga tersemai sebuah rasa persaudaraan dan saling berkasih-sayang kerana Allah.."
                                    

~Di laman ini kita mula ditakdirkan bertemu..& di laman ini jua yang memisahkan jasad-jasad kita.. moga2 tautan ribat 'hati' kita terus utuh walaupun terpisah beribu batu..~

*Rindu semua yang terukir di sini :')

Bintu Alias
12:13pm
Mu'tah, Jordan

No comments:

Post a Comment