~ Like this blog ~..

Followers

Monday 20 January 2014

'AKU' hanya manusia biasa~

Bismillah... Assalamualaikum..

Merenung jauh ke luar jendela,,alhamdulillah,,kelihatan masjid berkubah biru,,megah berdiri tersergam indah,,sayu terasa.. :(
 
Aku..aku hanyalah manusia biasa,,manusia yang pada fitrahnya memang tidak terlepas daripada melakukan khilaf,,manusia yang padanya sarat dengan kelemahan dan kehinaan,,aku bukannya nabi yang sempurna,,Aku bukannya malaikat yang mampu beribadat kepada Allah tanpa sedikit calitan dosa..

Hidupku juga penuh noda-noda dosa seperti kamu,,hatiku juga boleh berbolak-balik seperti kamu,,imanku juga sama, ada turun dan naiknya,,al-quran yang dibaca,,solat yang didirikan,,rumah Allah yang dikunjungi,,buku yang ditelaah..
Bukannya untuk berlagak alim,,tetapi itu adalah sumpahku pada Allah ketika di alam roh suatu ketika dahulu,,sebelum aku dipindahkan ke alam rahim...

                                     
Allah bertanya,
"Bukankah aku ini TuhanMu" Lantas aku dan kamu menjawab,"Betul,kami bersaksi bahawa Engkaulah Tuhan kami"(Al-A’raf:172)
Lupakah kamu akan saat itu? harapanku hanyalah satu..tegurlah diri ini jika diri ini hanyut pada tuntutan nafsu dan syaitan..maafkanlah diri ini jika pernah melukakan hatimu,kerana dosaku padamu hanya kamu yang boleh memaafkannya..bukankah itu juga yang diharapkan kamu jika terbuat khilaf ? aku mohon..bantulah aku dalam musafir ini,,musafir mencari cinta Ilahi,
peganglah tanganku,kerana aku tak mahu tersungkur jatuh ke sumur dosa,,yang terkutuk lagi menyesatkan..Aku dan kamu sama-sama ada zaman gelap tersendiri,,pernah bergelap di sana suatu ketika dahulu,,tapi aku pasti,,aku dan kamu juga mempunyai matlamat yang sama,,berusaha mencari jalan mencapai cahaya di hujung jalan sana,,buat penyuluh dalam mengejar cinta Ilahi...

No comments:

Post a Comment