~ Like this blog ~..

Followers

Sunday 15 September 2013

~ Duka SYRIA bersama kami ~



*Bismillah... Assalamualaikum ! ^^

Alhamdulillah,, bertarikh 13/09/2013 --> Jumaat,, diberi peluang untuk mengikuti satu misi bantuan kepada rakyat2 SYRIA yang berada di Mu'tah, Jordan.. Banyak pengalaman yang saya dapat hasil dari misi tersebut.. Berjumpa dengan rakyat2 Syria disini,, bertemu mata, bertanya khabar pun sudah cukup untuk membuatkan diri ini merasai duka mereka..

*Antara barang sumbangan yang akan diagihkan kepada pelarian Syria..

         

Tersentuh hati ni,, pabila melihat mereka semua.. Disebalik senyuman mereka..tersingkap seribu kesedihan di dalam "hati" kecil mereka..

                                                       

Lagi sebak melihat mereka berebut2 mengambil barang yang diagihkan..tak kira makanan mahupun pakaian.. Terus terketuk hati ini.. mereka di sana hidup serba kekurangan,, masih lagi memerlukan bantuan..
Tapi..bagi yang diberi peluang untuk merasai sedikit kemewahan dari segi kehidupan?? Bagaimana.. adakah kita bersyukur dengan kehidupan kita.. ??

Muhasabah_muhasabah_muhasabah... Kadang kita masih lagi merungut kerna tidak mendapat apa yang kita mahu.. tapi mereka.. apa yang mereka boleh guna.. mereka ambil.."potong bawang banyak2.. :'("..

~ Terdetik juga di hati ini,, bagaimana jika "DIRI INI" berada di tempat mereka.. kehilangan keluarga..kehilangan tempat tinggal.. dan lain2.. adakah aku mampu untuk kuat seperti mereka?? ~~

       
 * Wajah2 ceria anak2 SYRIA.. 

~ Hulurkan tangan..ringankan beban mereka.. pray 4 S.P.M.. (Syria, Palestin, Mesir)
Dan juga Malaysia... ^^..


~Antara yang terlibat dalam menjayakan misi ini~










No comments:

Post a Comment