~ Like this blog ~..

Followers

Saturday 24 August 2013

~ Kita yang ubah DIRI KITA SENDIRI ~

*Bismillah..

Memetik satu firman Allah  dari senaskhah kitab suci.. ( 13 : 11 )...

~ Setiap orang mempunyai potensi untuk menjadi lebih baik kerana mencintai kebenaran itu merupakan fitrah insani.. tapi bagaimana caranya?? Pernah tak terfikir,, kadang2 berbagai jalan kita masuk, berbagai cara kita cari supaya kita boleh berubah menjadi lebih baik,, tapi itu semua hanya berlaku sementara.. kenapa??

Semua orang begitu kan?? Hatta,, diri saya sendiri pon begitu.. Bila difikirkan balik.. luaran kita mahu berubah,, tapi yang di dalam ni..?? HATI kita.. Raja segala anggota kita.. adakah ia sendiri tunduk pada kehendak kita yang mahu berubah??

--> Berilah sebanyak manapun program motivasi, seminar potensi diri..
jemputlah sehebat manapun penceramah motivasi..buatlah di hotel manapun..pusat konvesyen ataupun tempat2 yang hebat..belilah buku sehebat manapun pengarangnya..setebal manapun isinya..
perubahan itu datang dari KITA SENDIRI...semuanya bergantung pada DIRI KITA SENDIRI !!

Bukan BUKU hebat yang mengubah kita..bukan penceramah gempak yang mampu menjadikan kita lebih baik..TETAPI...hanya DIRI KITA yang mampu mengubah diri kita sendiri...

~ Dush !! macam batu jatuh atas badan.. sakit sampai dalam... Ayuh !! ajak diri.. ajak yang di sekeliling..mulakan perubahan.. masih belum terlambat.. Jom koreksi diri balik,, muhasabah.. MULAKAN PERUBAHAN KE ARAH YANG LEBIH BAIK LAGI... ^^





No comments:

Post a Comment