~ Like this blog ~..

Followers

Monday 2 February 2015

K.E.M.B.A.L.I ~


Bismillah..

Alhamdulillah,, sekian lama menyepi dari penulisan, dan juga genap 7 bulan ruang blog ini ditinggalkan tanpa khabar berita lantaran kekeringan idea yang entah ke mana menghilang..akhirnya diberi ruang dan masa untuk jari jemari ini memetik setiap butang keypad menulis apa yang terlintas di fikiran.

Teringat pesanan seorang mentor : " Penulisan ini kalau ditinggalkan, makin lama makin berkurang idea yang datang, sebab itu perlu mengasah penulisan dengan MEMBACA"

Ya, sejujurnya mengakui kebenaran kata-kata tersebut, tak mudah mencari idea saat kepala sarat dengan pelbagai perkara. Akan tetapi bila idea mencurah-curah datang, tidak pula hati tergerak untuk menulis..

..........................................................................

Di dalam kepala sarat dengan idea, namun bila mahu dicerna di layar tulisan hilang entah ke mana.. padah, lama tidak menulis..

Dan.. hanya mampu membaca entri-entri lama yang menggamit memori..

Tidak mudah pabila mahu mula kembali menulis saat berhenti terlalu lama,, Ya.. pelbagai pengalaman ingin ditulis, pelbagai cerita ingin dikongsi, dan bnyak lagi. semuanya datang bertalu-talu, tapi untuk mengolahkan di dalam
                                                                                    penulisan sangat sukar sekali.

Cemburu melihat sahabat-sahabat yang bergiat aktif dalam bidang penulisan, sana sini terus mencari peluang untuk mengasah bakat yang ada dalam diri.

Ya, dan dari rasa cemburu ini lah, diri ini rasa tercabar dan mahu memulakan kembali penulisan ini..
Dan perlu diingat hasil penulisan yang bermanfaat mampu memberikan satu kesan pada jasad-jasad yang membaca..

Teringat pula kata-kata Sayyid Qutb :
" Satu peluru hanya mampu menembusi satu kepala, tetapi satu tulisan mampu menembusi ribuan bahkan jutaan kepala "

Jadi hadirkan semangat untuk terus menulis, menulis, menulis dan yang pasti dahulukan MEMBACA.. kerna dari situ idea mula dicas!!

اقراء

Mohon doa  semua :)

No comments:

Post a Comment